Velké internetové společnosti přecházejí na home office

Společně s neslavným vypuknutím pandemie koronaviru, byla řada firem, nucena přejít na práci z domova. S tímto problémem se samozřejmě musely potýkat i velké internetové společnosti. Tito giganti ovšem v práci z domova objevili řadu nepopiratelných výhod a někteří z nich začali s režimem home office experimentovat již před nástupem pandemie. Pojďme se tedy podívat, které společnosti to jsou a jak s novými výzvami naložili.

Google

Jedním z největších hráčů v tomto odvětví je bezpochyby společnost Google.com. Její služby dnes využívá drtivá většina světa, ať už jde o internetový browser Chrome, emailový klient Gmail nebo samotný internetový vyhledávač. Stěží dnes potkáte člověka, který by si nikdy nic „nevygoogloval“. Zaměstnanci společnosti Google byly mez prvními, kteří přešli na režim home office již v březnu roku 2020. Společnost jim tento způsob práce prodloužila až do července roku 2021. A řada velkých internetových společností tento krok napodobila. Šéf Googlu Sundar Pichai pak rozhovoru pro časopis Time uvedl, že v by rád v budoucnu využil možnosti hybridního pracovního režimu, tedy částečně práci z domova a částečně v kanceláři.

Facebook

95% zaměstnanců firmy Facebook pracuje z domova. V květnu 2020 pak její šéf Mark Zuckerberg oznámil, že většina z nich bube v tomto režimu pracovat trvale. „Věřím, že je docela možné, že během příštích 5 až 10 let by mohlo zhruba 50 % lidí pracovat na dálku,“ předpověděl ředitel společnosti Zuckerberg .Facebook pak do budoucnosti hodlá snížit využití kancelářských prostor společnosti snížit na pouhých 25 %.

Twitter

Výkonný ředitel společnosti Twitter Jack Dorsey v emailu pro zaměstnance uvedl, že společnost umožní práci z domova většině svých zaměstnanců trvale. Tato výhoda se pak nebude týkat pouze těch zaměstnanců, jejichž přítomnost ve kanceláři je nutná, například správců serverů. Podobně jako jiné technologické společnosti i Twitter svým zaměstnancům proplatil nemalé částky na výbavu domácích kanceláří a velmi si pochvaluje jejich produktivitu.

Další internetové společnosti

Největší hudební streamovací společnost Spotify oznámila zavedení modelu Work from Anywhere. Rozhodla se své zaměstnance ponechat v režimu home office natrvalo. Podobně se zařídil další softwarový gigant společnost Salesforce. Ta dělí své zaměstnance do tří kategorií na „office-based“, „flexi“ a „fully-remote“. Podle toho, jaký pracovní režim zvolí. Nutno podotknout, že ani „office-based“ není klasickým striktním pracovním režimem celodenní kancelářské práce.

České společnosti

Ani české společnosti nezůstávají pozadu. Například česká softwarová firma v oblasti antivirů Avast, vidí budoucnost v kombinaci chození do práce a home officu. Ve společnosti Alza.cz pak mají zkušenosti s home office již z doby před příchodem pandemie a rozhodně s podobným režimem počítají i nadále.